Orang sibuk nak raya, kau berpuisi pula.







Pernah kan satu ketika kau tenung bulan lama lama tapi bulan tak jatuh? Pernah kan bila kau nampak bintang ada lima, eh tapi bila kau pejam mata 1 saat tiba tiba tinggal dua?


Kalau bulan ada di tanah, matahari mesti ikut sama. Sama lah seperti hati yang setia. Kalau ada dua, pastikan ada dua selama lamanya. Dua itu biarlah bercantum agar nampak sejiwa. Jangan pejam mata, tiba tiba satu hilang entah ke mana.



Aku sekarang ada hobi baru, dengar kaset Dr Fadzhilah Kamsah, HA HA HA. Sampai sekarang aku ingat dia kata, sebelum tidur cuba maafkan semua orang dan jangan simpan dendam dalam hati.


Baru hidup ceria. Ramai orang lagi suka.
Kalau ada yang pernah buat salah kat kau, biar lah Tuhan yang adili mereka.




Ya, bila ceria baru orang suka.







8 comments:

twinkle twinkle said...

nice entry :)

Fatul Akrul Ramli said...

so, dah maafkan i ke belum si kecil??

CIK FAYYAD said...

i pun dari uitm seri iskandar.
hanna course ape?

exited tengok member satu u.

^_________^

hannamaruku said...

twinkle : tq :)

fatul : u sorang je i takl eh maafkan melainkan u tebus kesalahan u dengan blnje i air gaban kat pasar malam.

cik fayyad : oh yeke? i cos HR. hehe.u?

Fatul Akrul Ramli said...

"takl eh" tu apa??

hannamaruku said...

DIAMMM

.rafiq. said...

macam mana nak ceria? awak bangun pagi buat apa?

hamzah ian said...

alahai..

Search This Blog