Sunday, January 23, 2011

Jangan bimbang, kalau Tuhan pesan semua yang Dia beri adalah terbaik, ya?





Rainbow.


7 warna semuanya. Cukup payah nak dapat lengkap semua warna. Mesti ada yang hilang. Ada yang tak mahu pulang. Duduk terfikir out of nowhere, bengang.


Ya dulu aku pernah menjadi lalang.
Dulu nafsu aku setiap masa besar menggodang.
Dan sekarang,
Aku benci bila sesuatu yang aku dapat tiba tiba jadi undefined, serabut, hilang.


*****



Dengar sini rainbow,
Jika sekarang aku perlu berbelah bagi.
Jika sekarang aku hanya boleh perhati. Jangan biar aku berhenti berlari biarpun ada kala aku nampak setiap kata kata dan apa yang terjadi seolah samar samar. Awan begumpal gumpal nampak tak segan nak muncul. Matahari tiba tiba jadi senyum kelat pemalu nak sembul. Hujan yang datang berkoyan koyan. Datang lagi. Datang lagi. Biar banjir. Biar petir.


Biar biar.


Tapi janji lepas hujan tu, tolong kembalikan warna pelangi yang hilang,ya?
Kau suka tengok aku sugul macam ni, nasib?
Jangan derhaka dengan tuan sendiri.


Come to mama,
my missing colors of rainbow.



Rainbow kata, ok mama we'll be coming home soon! Tapi tolong lah, tunggu kami dengan senyum!




4 comments:

Razman said...

dah cakap kan jangan minum todi banyak sangat. kan dah melalut ntah apa jadah.

zarifahmr said...

garu garu kening baca entri kali ni

tot said...

You have a way with words la babe. Apply jd BM copywriter, meh?!

hannamaruku said...

@ razman
kau sekali skala bg la pujian sket kat aku.

@ zarifah
haha tak paham?

@ tot
kekeke dah bape kali kau ajak? kalau ade jom jeeeee :D