Joni the geli.








KAU PAHAM TAK BILA PEGANG MUKA MATA HIDUNG MULUT DIA, DIA AKAN BERTUKAR JADI MACAM

CHUZZLE DELUXE.



Cuma dia tak warna warni macam chuzzle deluxe dan hidung dia panjang dan basah suka cium cium orang -_-. Aku acah acah berani nak pegang dia lepas tu jap lagi aku jerit sebab geli dowh kaki dia merayap rayap kat tangan T_T


Pada minggu lepas eh minggu lepas ke? Pada minggu lepas yang lalu saya dan blogger Ainee pegi teman HudaLelunas pegi beli bini Joni. Ha aku taktau apa nama binatang atas ni, hedhegoc ke headheadache ke heddhegog apa benda tah nama dia, aku panggel chuzzle deluxe je sebab dia comel time aku nak pegang dia, dia pegi bulatkan badan dia sumpah comel, tapi malangnya duri dia tajam weh, downnn. Takot nak pegang.


Duri dia jenis suka tercabut, maka tuan boleh jimat dah kos beli pencungkil gigi di situ. Eleh macam ah aku taktau Huda ngan Sigg mesti selalu recycle bin je duri Joni ni buat korek hidung, tak paling kurang pun, sambung duri Joni banyak banyak buat rantai. Kan?


Ok takde salam takde ucapan sejahtera, aku terus buat entry melulu apa ni weh? Perenggan pun tak hape hape tak tersusun. Joni ni siapa pun aku tak kenal kan kat kau? Okay la Joni ni anak Huda dengan Sigg. Jenis manusia rare je yang bela benda benda macam ni. First time aku tau dorang bela si Joni ni, aku macam WEH APA BENDA NI LANDAK KERDIL KE APA WEH? APSAL LANDAK KECIK WEH TAK CUKUP VITAMIN KE WEH? NASIB BAIK HIDUNG MANCONG MACAM HUDA, elelelelelele aku ni. Nak suruh Huda belanjew burger extrabeganzah lettew. Tapi aku taktau kenapa Joni comel sedangkan Sigg sebagai bapak dia tak ada ciri ciri comel pun, dan ciri warisan dari Sigg yang Joni ada hanyalah, gatal. Pun dah memadai sebenarnya.



Bukan tak teringin nak comolot dengan Joni macam ni.




Masalah dia,


Baru pegang 0.3 saat terus jerit HUDAAAAAAAAAAA BAIK KAU ANGKAT JONI SKANG AKU GELIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.

-_________________-"




***********

Aku tak sabar nak tengok AJL esok. Paling aku tak sabar nak tengok turn Farid Kamil nyanyi. Lagu 'Hana, muka mu di hati ku'. Sama sama kita doa Farid Kamil menang.



Tau?











35 comments:

paeh said...

pesen penakut. okbye

Fatul Akrul Ramli said...

ape benda tu? tak penah jumpa pun.. boleh makan ke??

-iEkA DaRLink- said...

lawak gilaa muka kak hanna. hahha.

Ery Farieha said...

haha geli ke ?
mcm hamster tak geli dia?
ke lagi geli?

hudaasyikin said...

hedgehog la hana.. haha ni hudaluna tido umah kami ni, bawak joni... gelii jugak nak pegang~ hukhuk

Tomoko said...

farid kamil nyanyi ke? *bunyi cam ketinggalan zaman je i nh*

Tomoko said...

farid kamil nyanyi ke? *bunyi cam ketinggalan zaman je i nh*

Shag said...

Haha. Binatang tu comel. Okay. Tak ingat nama jugak =.= Nak pegang senang je nak elak duri. Pegang bawah badan dia. Lembut! (;

Entri terbaru Shag :

zarifahmr said...

heeeee geli kot tapi kalo pegang macam nak campak laju2 kat dinding kot boleh mampus kot KEJAM KOTT haih

hannamaruku said...

@ paeh
haha 14 kali ulang ayat same

@ fatul
boleh makan. haritu i siap buat bbq kot. rugi u tak join. tu ah. tdo lagi kat shell

@ ieka
haha muka geli

@ ery
ntah la. rasenye 2-2 geli kot tapi yg ni sakit sket sbb duri tajam. tp dia comel sumpahh

@ huda
yeke? kem salam hudaaa. aik nama sama. ngehh

@ tomoko
ade ah. tgu la tau turn farid kamil nombor 14 kot. last skali. yg pntg dengar lagu dia nak nyanyi :D

@ shag
masalah dia dah pegang bwh bdn tapi geli jugak T_T

@ zarifah
vadalisme kau ni haha

alfablue7 said...

esok ke AJL tu. terkompius ingt tonite. beria aku p visit kedai2 makan berhampiran, sume pon psg channel sport

kembatolo™ said...

aik? memang duri ke tu?
tak nampak tajam pon..?

Huda Luna tak login said...

senget kau hana! hahaha tergelak aku baca
hahahah =P

Huda Luna tak login said...

nnt pegang joni lg tauuu
n jumpe lg tauuuuuuuu

saya afi. said...

haha..huda angkat joni!! comeeeeeeell je~ :D

Afiqah Azmee said...

comelnya joni tapi betoi, betoi, macam geli jek nak pegang hehee. tapi super comel!

p/s: tak pernah pegang lagi binatang macam tuu.

hannamaruku said...

@ alfablue
haha jangan eksaited lebih sangat. salu kan ahad.

@ kembatolo
duri la. nmpak cam tak duri kan.

@ huda luna tak login
aku tak sbr tgu raya cina la gilaaa nak jmpe joni lagi!

@ fiqah
yup COMELLLLLL tapi geli nak pegang T_T

Razman said...

bapak smat natang ni. kat mana nak beli? msti sigg suka gunakan duri2 tu untuk gentel.....errr..xpela, xleh cakap kat public...

hannamaruku said...

@ raz
gentle apakah raz? bagitahu je la raz. alang2 sigg femes, mesti semua peminat dia nak tau raz.

hannamaruku said...

bukan gentle sebenarnya raz. gentel.

roxaneroxia said...

supmah sakit perut gelak.sumpahhh.

amshl said...

wey.cute gile!!!!!!!aku mmg minat kot chuzzle.aah,cm same.serius x pnah tau ade bintang cm chuzzle ni...cute.geram geram.busuk x?heee

KaYraKamaL said...

done follow ur blog
most of ur ntry sgt funny
suke2...toink2..

hannamaruku said...

@ roxa
supmah? haha :P

@ aimi
tgk kat tuan dia. joni ni wangi je tuan dia bagi mandi. hehe

@ kayra
thanks ;)

nizamsani said...

comel.

Nurul Huda Rahim said...

amboi dah pandai bergathering dah sekarang neh. stylo tau akk hanna ni. haha.

roxaneroxia said...

gelak smpai trsalah taip....bc patbelasratus kali pun stil golak kahkahkah

hannamaruku said...

@ nizamsani
macam?

@ kakhudablogburuk
eeee dengki lettew

@ roxa
haha ape yg lawak sangat tah -_-

ween said...

joni comel. ikut mommy dia ;)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

walaupun nmpak menggel;ikan, menggerunkan, p tetep chumell for me;)

hamzah ian said...

gua takut

hannamaruku said...

@ ween
haha hidong mancong

@ fifiey
memang ngeri tapi comel

@ hamzah
macam pondan

*cimOt* said...

joniiiiii..hahahaha..gua xminat natang ni..tp ske hamster..nme dia abang n adek...

yayalya said...

hahahah comelnya joni ni... nak tanya kalau kt kedai apa nama spesis joni ni? hihi

hannamaruku said...

@ cimut
hamster pn huda bela kalau kau nak tau. blm masuk kucing lagi. haha.

@ yaya
name die hedgehog tak silap. hehe

Search This Blog