Cerita pasal faith, dan berkira.

by - April 22, 2011




Have faith.


Bila kau ada faith dalam diri kau, maka secara auto hati kau percaya yang satu hari nanti apa yang kau hendak akan jadi kenyataan. Have faith ini adalah dalam konteks percaya pada Tuhan. Percaya yang setiap sebelum 2 kejayaan yang kau bakal dapat, akan Tuhan dugakan dengan 1 kesusahan.


Maka bila kau mengalami 5 kesusahan, kelak Tuhan akan gantikan dengan 10 kesenangan. Kadang-kadang Maha Pemurah bakal bagi kau 20 kesenangan, He knows better.



Percaya yang rezeki ada di mana mana, cuma mungkin masa yang akan tentukan samaada kau akan dapat nikmat rezeki itu cepat atau lambat. Tak ada konsep hasad dengki di sini, gembira atas kejayaan sesiapa di keliling kau, bersyukur dengan nikmat Maha Pemurah dah bagi, ingat kesusahan orang lain di bawah kau, berusaha dan beribadat seperti esok kau akan mati.



Have faith, Allah loves you. Allah loves us. Biar pun bila kau senang kau tak cari Dia, tapi Dia tak pernah lari bila masa susah kau sujud kepada dia. Cari Dia, Dia ada di mana mana. Kau tengok tu, Tuhan mana ada pernah berkira dengan kita. Kita ni nak solat 5 minit pun, humang ai. Kemain seksa.


You May Also Like

5 Comments

  1. jika fikirkan kau boleh.. kau pasti boleh melakukan.. haaa

    ReplyDelete
  2. mmg biasa begitu tawu. kalau susah saja baru cari Dia. kalau senang terus lupa. thanks for reminding.

    ReplyDelete

Jom komen.

Total Pageviews