Sunday, April 17, 2011

Perempuan cantik 1.





Cantiknya perempuan bukan terletak pada perhiasan dia.
Bukan terletak pada badan dia.
Bukan terletak pada muka dia.
Tapi terletak pada pendirian dia.
Seberapa kuat nya hati dia untuk menghindar
cinta manusia ketika belum tiba masa,
dan maksiat.


**

Senang je nak nampak cantik di mata penduduk tanah,
Tapi bapak susah tahu nak jadi cantik di mata penduduk langit.



10 comments:

data:comment.author/> said...

tapi sayang ramai manusia yang masih menilai cantik perempuan pada luaran sahaja.

cantik entri ni hana :)

data:comment.author/> said...

tapi lelaki lagi pandang rupa sekarang ni. perangai buruk pon xpe.

Anonymous said...

yup2~! susah nak jumpe laki yg jatuh cinta sebab perangai kite..btw, i suke gile ngn ur blog~! ..ur silent reader..:)

data:comment.author/> said...

eya..dan sangat malanglah bagi seseorang kerana disukai hanya kerana kecantikannya.

data:comment.author/> said...

Betuiii!!!

data:comment.author/> said...

kalau anda tak lupa Allah, tak lupa mak bapak, tak lupa amal ibadat, itu sudah cukup cantik.

anda nampak cantik bila main-main mata juling tu. tapi buatnya mata hitam tu taknak kembali ketempat asal, syapa yg syusyah?

data:comment.author/> said...

*Terharunya Encik Fakur Tong Sampah datang komen. :')

Maksud tersirat menghindar cinta manusia sebelum tiba masa tu sebenarnya, cintakan Tuhan, dan ibu bapa dulu. Betul. :)

data:comment.author/> said...

@ bikpah
cantik ka? mana macam cantik? muka pun takde. kehkeh.

@ suha
adat yedok

@ anon
hehe terharu nye agagaga thx ;p

@ nadyiah
sep!

@ ainee
hoo!

data:comment.author/> said...

setuju~

cantik hati lagi bagus gua rasa.

data:comment.author/> said...

btol2 sya sokong..

VISITORS

 
Copyright © 2018 Norhana Rosmida. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.