Saturday, May 14, 2011

At least, untuk kali ini.





Kalau nak suruh aku definasikan, aku tak tau. Kalau nak aku justifiy satu-satu, lagi aku tak tau. Aku hanya sentiasa berada dalam keadaan tengah. Tak di kiri tak di kanan. Kadang kadang boleh rasa mengah gila. Asid dalam hati yang selalu rosakkan Iman. Kadang kadang pendirian aku ada, kadang tidak.




Tapi aku paling pasti, belum ada lagi pun awan yang dapat sejat tingginya isipadu kenangan kenangan aku. Belum ada lagi minyak boston skala paling mudah terbakar yang boleh bakar semua cerita cerita dalam surat khabar yang aku paling benci tu. Nak jual kat lori surat khabar lama pun aku ingat tak laku sebab sejarah yang terlalu tremendous sampai tokey cina tu bakal nanges kalau baca kisah dalam surat khabar tu. Yes man, uber tremendous.




Tapi bila aku bangun pagi, terasa ada yang ludah dari langit, dan ingatkan aku, life goes on yaw. You like it or not, you just have to eat it. Eat it yaw eat it.



**


Dear Mastermind,


Aku sedia terima plan yang maha berhikmah dari Kau. Jadikan aku penerima nikmat yang paling ter-bersyukur sekali. Jadikan orang orang yang cintakan aku dikalangan orang orang yang Kau redhai.


Jadikan aku manusia yang mencintai apa yang aku ada. Tolong Mastermind. Atleast, untuk kali ini.


Tolong jaga Iman aku. Tolong jaga kan Iman dia sekali.
Atleast, untuk kali ini.