f

Sunday, June 12, 2011

Pilihan.




Kau pernah ada dalam keadaan perlu buat dua pilihan? Tapi dua pilihan yang perlukan kau pilih antara satu. Dua pilihan yang kau rasa bagus untuk diri kau. Yang kau rasa ralit nak tolak antara salah satu sebab kau nak dua dua?



Kadang kadang aku rasa macam nak mintak Tuhan bagi aku sixth sense. Yang boleh bagi mata aku tengok masa depan. At least kalau takde sixth sense pun, boleh bagi aku gambaran, atau alah, sekurang kurang nya satu mimpi untuk bagi aku petunjuk. Atau sebenarnya Tuhan tak bagi apa apa gambaran sebab dua dua yang aku sedang nak pilih ni adalah dua dua yang bukan terbaik untuk aku?



Atau boleh jadi tiada gambaran, supaya aku buat keputusan sendiri, lalu buat silap. Belajar untuk gagal, jadi manusia temporary gagal, lalu bangun balik tunjuk pada semua orang yang aku belajar dari kesalahan?



Aku harap teori ni betul.



3 comments:

rafiq said...

ada caranya.
kena banyak buat istiharah.
yakin kena kuat.
kusyuk banyak sikit.

zarifahmr said...

jatuh bangun semula :))

Kaki Merapu said...

Susah nak jawab...Hmmmm...

 
Norhana Rosmida