Bapak II

by - November 20, 2011




Nak buat macam mana. Hidup nak cari makan. Tambah tambah bila line retail, gila apa weekend nak cuti? Tambah tambah aku kena dekat front line. Hari hari mengadap customer pun naik muak pun ada. Lagi lagi kalau customer yang style hentam tempat kerja kau, tapi tiba tiba muka kau yang kena maki BULLSHIT. Eh memang bullshit je yang terhinggap dalam kepala hotak bejambul aku sekarang sebab kelmarin baru dapat kena maki bullshit dengan customer. Maksalah dia sekarang, kalau nak maki tempat kerja aku, pergi la cari dinding ke, lantai ke, nah maki la puas puas. Ni nak mengamok dengan tempat kerja aku, muka aku yang dapat maki? Tahniah.



Weekend adalah wajib bagi aku kena buat closing untuk sehari, kerja 12pm - 12am. Apa? Terkejut? Podah. Padahal kau tak tekejut pun kan? Aku yang acah acah saspen kat sini tiba tiba nak bagi orang tekejut sebab weekend aku kena kerja 12 jam siap balik pukul 12 tengah malam ni ha. Sape nak jawab? Okay jawapan dia, bapak aku yang jawab.



Macam mana aku nak jelaskan di sini? Betapa sweetnya bapak aku bila setiap kali aku kena balik sampai closing, maka beliau akan message aku siap siap pukul 11.30pm ABAH TUNGGU KAT TRAFFIC LIGHT, OKAY.



Dan balik je aku pukul 12malam, ada bapak aku yang paling comel ni ikut aku dari belakang yang mana beliau bertindak selaku pengawas takot takot ada perompak ketuk cermin kereta aku dan mintak duit kat aku, tapi padan muka perompak tu sebab aku mana pernah bawak duit pergi kerja sebab aku hari hari bawak bekal kah kah okay diam.



Soalan trivia. Berapa markah kecomelan yang aku boleh bagi kat bapak aku sekarang?



Nah, Infiniti.
Sampai bila pun takkan dapat bapak macam ni.



You May Also Like

0 Comments

Jom komen.

Total Pageviews