Hal-hal sembahyang - Disampaikan oleh seorang cina.

by - November 14, 2011




Hari ni aku pergi training, dan trainer dia cina. Training gila punya awesome best bro. Nampak sangat harini aku good mood sebab tak kena masuk floor, maka tiba tiba terus ternaik selera makan. Tengok makanan dia punya stim lain macam betul. Aku syak harini aku dah makan 5 kali dari pagi tadi. Harap harap la lepas ni timbang berat badan, berat naik dari 42kg ke 120kg.



Memang tak pernah silap lah macam ni, God is the bestest friend I couldnt ask for more. Sebab Dia memang tau aku sekarang dalam mood give up, maka Dia hantar Mr Douglas kepada kami semua dan bagi training yang betul betul brain washed sampai aku rasa macam terus nak jadi positif sampai bila bila. Kalau staff marah marah pun aku rasa nak senyum lebar, staff kentut depan muka pun boleh bagi flying kiss lagi kat dia.


And the best thing yang aku dapat harini dari Mr Douglas bila dia cerita pasal sembahyang, prayers.


" Saya percaya, setiap orang tak kira apa agama pun mesti sembahyang. Sebab bila sembahyang, you akan dapat the positive charge dalam diri you. Tak kira la you Islam ke, Buddhist ke, Hindu or even Christian. Pergi lah sembahyang. Eh saya memang benci lah tengok orang yang tak pergi sembahyang ni. Come on la, 10 minit je you sembahyang 5 waktu sehari, susah sangat ke nak buat?"


Cina cakap macam tu woi. Malu sikit.

You May Also Like

0 Comments

Jom komen.

Total Pageviews