Jodoh.

by - November 06, 2011






Kau pernah jadi tak bila kau cakap taknak, tapi at the end of the day, kau dapat apa yang kau taknak tu?


Sebab tu la bila bercakap, kena jaga mulut kau betul betul. Takut telepas cakap, takut terjadinya riak, last last kau memang dapat balik apa yang kau ludah. Sembam kena balik ludah kat muka kau, rasa dia macam tahi, bukan.


Bukan apa, bila perempuan sama perempuan borak, mesti akan tersembang pasal bermadu. Sama ada jadi isteri kedua atau di madukan. Majoriti mesti cakap TAKNAK. TAKNAK AMBIK LAKI ORANG. TAKNAK DI MADUKAN. I mean, memang lah. Semua orang mesti ada perasaan macam tu. Tapi still, kita semua manusia, lawan dengan Tuhan. Mana lagi besar? Sedangkan kita nak reka satu kereta pun makan masa 40 tahun, Tuhan cakap Kun Fayakun, syurga dah jadi sekelip mata.



Aku tak cakap aku nak bermadu ke apa. Cuma bila cakap pasal benda benda perasaan ni, aku jadi takut. Cuma bila cakap pasal kesetiaan ni, aku jadi takut. Kau boleh janji semua benda dengan pasangan kau macam macam harini. Tapi kau taktau esok lusa hati kau berubah. Bila once hati kau berubah, kau ingat boleh nak main satu dua saat ke? Like, okay harini aku suka kau. Esok aku tak suka dah tau. Kau get ready siap siap. Minggu depan aku suka kau balik.



Walaupun sekarang kau macam dah nampak bayangan yang mungkin jodoh kau dengan siapa, tapi bagi aku, selagi kau tak mati, selagi tu kau taktau jodoh mati kau dengan siapa. Kau tak tau. Belum tentu. Sebab tu aku tak berani sebut pasal orang tu ambik laki orang, orang tu bermadu. Orang tu kawin dengan janda. Dengan duda. Orang tu tak kawen. Orang tu kawen 4.



Sebab semua benda pasal jodoh ni, kalau kau fikir pun, boleh pecah kepala. Apa kau boleh buat, adalah berdoa. Ada perasaan cinta tak salah. Sesiapa yang ada perasaan cinta tak pernah salah. Apa guna Tuhan cipta manusia lelaki perempuan. Semua layak untuk bercinta. Tapi bila dah mula cakap pasal kehilangan, sumpah aku takut sangat.



Tak. Sebena, kau faham ke tak apa benda yang aku nak cakap ni? Ah. Mampos tak layan. Rujuk SINI.





You May Also Like

0 Comments

Jom komen.

Total Pageviews