Ucapan selamat hari raya haji dari tempat kerja.

by - November 06, 2011





Eh tipu la kalau kau kata kat dalam dunia ni ada orang tak selfish. Semua style jual ikan. Kalau tak setiap masa pun, kadang kadang. Ceh mana ada kadang kadang. Aku rasa setiap masa semua orang selfish. Sebab kalau tak selfish, masa kan kau nak hidup. Mesti dah bunuh diri siap siap apa. Sebab kau pentingkan diri la kau nak hidup. Kalau tak dah lama dah kau pergi berjihad kat Palestin duduk barisan paling depan sekali. Ha yang tu baru aku sanggup sujud depan kau ucapkan terima kasih kerana sanggup berjuang di barisan hadapan Palestin menggantikan aku yang pengecut penakut ni.


Kalau dalam dunia ni takde orang selfish, masakan semua orang kat tempat kerja berebut rebut nak cuti hari raya haji. Sampai aku pun kena kerja raya ni. Aku repeat, aku kerja raya haji ni. Dah la kena kerja time orang raya, phone pulak jatuh dalam lubang jamban dan tak dapat diselamatkan. Padan muka siapa suruh mulut asyik gatal kata nak tuka phone, kan dah betul betul phone volunteer pegi terjun sendiri dalam lubang jamban?



Hari ni aku temenung sedas dua, dan ada sesuatu yang aku terfikir. Aku selalu berdoa mintak kat Tuhan nak badan cantik, nak kaya raya, nak dapat suami yang baik, nak kesihatan yang baik, nak dapat kerja yang menguntungkan, nak murah rezki, nak panjang umur.



Tapi sebenarnya ada lagi satu benda yang paling core sekali aku rasa kena mintak dekat Tuhan - Mintak di jadikan diri sebagai seorang hamba yang sentiasa bersyukur.


Patut la aku ni jarang bersyukur. Lupa nak mintak kat Tuhan rupanya.


**


SELAMAT HARI RAYA HAJI, MOHON MAAF ZAHIR DAN BATIN. ALLAH BLESS.


You May Also Like

0 Comments

Jom komen.

Total Pageviews