Fighter







Banyak orang putus asa setiap kali bila datang roda putaran bawah, terpaksa pusingkan badan kita sekejap biar kepala ada di kaki, baru rasa macam mana rasa dia kepala kena pijak dengan nasib sendiri dan takdir diari Ilahi.


Semua perkara tahi yang berlaku dalam hidup kau tentu ada flushnya. Tak susah. Apa kau perlu buat hanya satu, be a fighter.


Kejar masalah, bukan lari dari masalah.
Sebab kita belajar dari kesalahan. Kesedihan. Kepayahan. Kegagalan.
Sebab kita semua di lahirkan untuk jadi fighter.
Rugi betul kalau hidup ni kita kalah pada nasib sendiri yang di acah acah kan di sebalik kemenangan satu hari nanti.
Maka, jadi lah a fighter.


Susah sangat ke?
Berjuang untuk diri pun susah, baik pegi mati.
Sedangkan mati pun kena berjuang dalam kubur.
Dah la.
Kalau macam tu, baik menyesal yang kau sebenarnya lahir dalam dunia ni.
Kalau setakat jadi fighter untuk diri sendiri pun tak mau.


Malulah dengan dia ni.









0 comments:

Search This Blog