Malapetaka ini berlanjutan hingga jilid ke 50

by - June 02, 2012

Aku sering beranggapan menjadi seseorang di dalam kelompok baru bakal di benci sesiapa. Bakal tidak disukai sesiapa. Bakal mendatangkan bala. Bakal menampakkan kebodohan aku, ketidak matangan aku dari segala aspek, yes, orang tidak matang ini sedang bercerita mengenai aspek kau tahu?


I just dont get it how people boleh rasa over confident dengan diri sendiri yang yeaa semua orang suka aku, kau ada? Sebab aku tak rasa macam tu. Sebab aku ada satu rasa this stupid inferior feelings macam alamak susah nak eksplen rasa dia macam mana, yang terlalu takut orang tak suka kan aku. Terlalu fikirkan apa orang fikir pasal aku.


Ini lah yang di panggil malapetaka yang mana manusia tak lepas dari mahukan perasaan bangga mahu dipuji, mahu di suka, mahu di puja setiap masa. Susah kalau asyik fikir kan orang. Fikirkan hati orang. Fikirkan jaga hati orang. Sebab nanti lama-lama aku syak, sendiri boleh jadi gila.


Gila sebab asyik fikir macam mana cuba puaskan hati semua orang. Idea paling bodoh setakat ni. Tak mungkin semua orang akan puas hati. Melainkan kau adalah ferrero rocher yang sedap gila babun. Weh, siapa nak tolak kalau dapat? Coklat mahal woooo.

You May Also Like

2 Comments

  1. harus ade rse x di sukai..tapi harus jugak jangan fikirkan apa yg org lain fikirkan...janji apa yang kite buat betol..ye dakk??hehehehe

    ReplyDelete
  2. biar orang tak suka kita, janji Allah suka kita..

    ReplyDelete

Jom komen.

Total Pageviews