Bunyi lesung batu



Since homestay aku duduk ni 2 tingkat dan ia diperbuat dari separuh kayu, maka bila orang atas berjalan pun kau boleh kira berapa kali tapak dia melangkah. Kemain kuat. 

Aku dengan housemate dah lama mengesyaki beberapa perkara. Sejak orang kat atas ni setiap malam tumbuk benda pakai lesung batu. Sudah tentu la nak memasak kan takkan pulak dodoi kepala sendiri malam malam dengan lesung batu. 


Maka kami mula membuat hipotesis masing masing. 

1) Ohhh. Dia meniaga ni pagi pagi. 

2) Wey tak la. Aku rasa dia esok pagi nak kerja, so malam ni dia prepare barang barang siap nak masak untuk anak anak dia esok la. 

3) Aku rasa dia paku pintu dia tiap tiap malam kot tak kasi orang masuk. 

4) Ooooo atau, han... 

Kot? 
Lari. 




0 comments:

Search This Blog