Cari Aku Di Syurga

by - July 21, 2019



First time aku tengok drama yang aku nangis. Dia punya real tu, sampai aku boleh tengok cerita dia ulang-ulang. Kisah anak derhaka, isteri derhaka (takleh brain camne dia boleh baling gayung kat kepala laki dia). Sebenarnya memang kisah kehidupan, dua darjat, tipikal parents yang memasangkan anak dengan kawan baik yang kaya. 



Aku rasa kan, hmmmm entah. Tapi, apa salahnya kalau kau tu seorang jutawan dan anak kau nak kahwin dengan orang miskin, tapi dia baik dan rajin? (Handsome pulak tu, eh). Duit banyak-banyak taktau la nak bawak pergi kubur mana. 



Tapi ni exclude lah lelaki yang nak ambik kesempatan / matpet / kaki pukul / pemalas you know what I mean.



Pengajaran paling besar, kifarah / karma tu wujud. Alam semesta ni, dia bekerja hanya disekeliling kita. What goes around comes around. Dia tak pergi ke kiri ke kanan, dia membulat je. Jaga-jaga la apa yang kita cakap, kita riakkan, lagilah berbual buruk pasal orang ke, kita taktau satu hari jika kita diuji atas perkara yang kita cakap taknak dan takkan berlaku, tiba-tiba berlaku pada kita. Fuh. 



Realitinya— cinta memanglah bukan semata sebab duit, tapi duit adalah segalanya. Aku sendiri takleh imagine kalau hidup takde washing machine, kedai dobi jauh. Pening lah fikir pasal si Anas dengan Lisa ni. Ada lagi 12 benda nak fikir, 1 benda dah settle. Harap adalah part 2 nanti. 



You May Also Like

0 Comments

Jom komen.

Total Pageviews