Cari Baju Bundle / Pre-Loved Dari Jepun Di Jalan- Jalan Japan KIP Mall Bangi

by - December 22, 2019



Hi korang! Assalammualaikum. Okay korang, harini aku nak share dengan korang pasal tempat best nak cari baju pre-loved atau bundle nama dia, Jalan-Jalan Japan! First time kalau dengar nama memang catchy kan? Sesuai lah dengan nama, once korang masuk je Mall Jalan-Jalan Japan ni, korang akan rasa macam kat Jepun sebab semua barang kat dalam ni pre-loved dari Jepun tau! Tapi jangan berangan lah datang bulan Disember tiba-tiba ada winter kat dalam store ya, cuaca dari Jepun tidak dapat di pre-loved HAHA okay-okay nak buat kelakar pun tak boleh ke. 

So masa 21 Disember 2019 haritu, aku dan kawan-kawan blogger lain diberi opportunity untuk datang ke KIP Mall Bangi tengok soft launching Branch baru JJJ yang ke-5 di sini. Ya Allah meriah sangat tau dan yang paling best, lepas soft launching, semua pintu ditutup dan kami dapat shopping puas-puas dan rasmikan barang-barang baru di sini. 

Sejarah Jalan-Jalan Japan 

Superstore pertama JJJ adalah di One City Sky Park, USJ dibuka pada Novemer 2016. Yes, ni adalah first store yang aku pergi 3 years back sebelum pergi Korea. Aku datang sini untuk cari baju lengan panjang tebal pakai masa winter trip ke Korea. Banyak sangat baju aku beli masa tu, harga sehelai baju RM 5 je semua cantik-cantik! 

Branch kedua JJJ pula di 1 Shamelin Mall, yang dibuka  pada September 2017. Yang ni aku pergi masa 2 minggu lepas. Aku borong banyak baju dan seluar untuk Aqilah, seperti dunia tiada penghujung aku shopping sampai terduduk tepi dinding kira dan sort semua baju. Semua baju dan seluar dalam 14 helai, termasuk toys dan kasut sepasang aku bayar RM 135 je. Berbaloi sangat. Tapi korang kena berkorban la sikit tangan dan kepala lenguh telek baju satu-satu sebab nak cari yang cantik dan branded. Aku rasa aku dah melayang macam Olivia Bini Popeye je lepas cari semua baju kusyuk punya pasal HAHA. 


Masa ni kitorang bersila kat tepi dinding pastu baru kira harga satu-satu dan sort mana yang betul-betul nak mana yang taknak. Yang penting mana rasa berkenan, ambik dulu masuk basket ya! Work Smart waiceh. 


Si dua beranak. 


Kat depan Store 1 Shamelin JJJ. 

Ni video masa aku shopping kat 1 Shamelin. Kalau korang nak tengok baju-baju yang aku beli untuk Aqilah, boleh tengok video ni tau.



Tahun 2018, JJJ buka lagi satu branch di Center Point Seremban, followed by 2 branches tahun 2019 iaitu di M3 Mall Gombak dan paling latest di KIP Mall Bangi.

Korang jangan lupa tau datang beramai-ramai ke JJJ KIP Mall Bangi pada 28 Disember 2019 Sabtu depan, SAVE THE DATE GUYS! Banyak barang baru dari Japan so datang lagi awal lagi bagus.

____

Okay, meh aku cerita sikit apa yang aku dapat masa shopping kat JJJ KIP Mall on soft launching semalam. 


Pergi event semalam, anak dara yang teman aku. Abi selaku seorang wakil rakyat, pastilah busy pada hari Sabtu tiba-tiba je ada meeting cari gaduh betul SIAPA NAK AMBIL GAMBAR MUMMY GEDIK-GEDIK TIME EVENT, jawapannya anak dara ni lah terpaksa jadi photographer tempelen baiklah, kita redha. 



Masa ni semua dah masuk dan bersemangat waja pergi kat tempat / section yang dah di-aim! Termasuk lah aku yang terpaksa ikot anak dara pergi kat section toys dulu tak habis-habis lah melayan beli toys dia -__-


Kat pintu masuk benda pertama korang akan jumpa adalah timbunan soft toys. Mana yang suka kumpul soft toys, ini lah syurga dunia mu. Banyak gila yaaaaa kecik besor sederhana medium large small AMEKAU haha pilih lah sampai lebam.


Bear nya lagi besor dari Aqilah, susunan nya kemas je. Each soft toy tu memang diletakkan ikot jenis macam Pooh, semua Pooh je. Mickey Mouse, ada Mickey je. So senang korang nak cari kalau yang memang jenis buat collection.


Apa Lagi Yang Ada Di Jalan-Jalan Japan?

Okay, meh aku tunjuk kat korang satu-satu ya.

Barangan Untuk Anak 


Stroller


Car Seat. Walker untuk baby pun ada ya.


Kasut untuk kids BANYAK SANGAT COMEL-COMEL semua range harga dalam RM 10- RM 20 camtu je. Kasut yang Aqilah pegang ni RM 10, dah balik baru perasan rupanya tak ambik, Aqilah letak balik. Tapi kasut ni serius in good condition dan comel sangat. Untung-untung boleh buat kasut raya terus, tapi takpe lah. Next time boleh cari terus. Aku rasa untuk kasut anak-anak boleh beli kat sini je sebab anak kita cepat besar kan, bazir beli kasut mahal-mahal pakai sekejap je. Kalau beli kat sini, boleh dapat 4-5 pasang kasut, ah malas cakap banyak kali. Berbaloi sangat!


Kasut winter ni aku belikan untuk anak sedara aku sebab tahun depan nak pergi Korea time winter. Comel gilos RM 10 je serious ya. Dalam dia tebal. Tak payah la korang beli kasut yang baru nak pakai nye seminggu je time travel. Pastu taktau bila nak pergi lagi tengok-tengok kaki da besau anak gajah time nak pakai balik HAHA. Sadaqallah je lah.


Ni lah tempat mula-mula aku serbu. Ikot si anak dara. Terus jumpa mainan yang dia idami selama ni. Dia dah lama membebel suruh beli kitchen IKEA yang RM 300 tu aduh memang kena sidai je anak aku. Tapi datang sini, nampak je mainan tu RM 70 je, terus aku panggil helper dari JJJ mintak terus letak kat depan sebab nak cop dulu. Murah sangat ya, aku google brand yang sama dalam RM 200+ sebab material dia wood.


Gembira.



Eeeee geram 1 suit Hello Kitty ni. Beli lagi sepasang untuk cousin dia yang nak jalan winter tahun depan. Sepasang RM 20 je.


Winter jacket for kids, RM 10 JE OIIIII MENDE MURAH SANGAT.

Kasut Dan Pakaian Wanita / Lelaki




Nak cari kasut dinner, infact kasut kahwin pun boleh kat sini, Siapa je tau kau beli kasut kahwin pre-loved weh, lagipun nak pakai kasut kahwin grand-grand sekali je kot, cari je kat sini, habis cerita sis! Range harga dalam RM 20-30. NAMPAK MAHAL YA. Kena pandai cari.



 Korang kalau tengah cari winter coat bundle / second hand / pre-loved pergi JJJ je. Sangat banyak choice dan murah.
Winter coat ni RM 20 je.

Pakaian lelaki pun ada tau, aku terlupa nak snap sebab tak cari kan. Hihi.

Perkakas Dapur 


Bila anak dara ambikkan gambar T_T


Kalau pandai cari, banyak yang rare tau. Yang branded pun ada. Market price RM 200 -300 tiba-tiba kat sini dapat RM 50-60 je tak ke menangis kegembiraan.

Actually banyak lagi aku tak sempat nak tangkap satu-satu, korang kena explore sendiri
JANGAN LUPA 28 DISEMBER 2019 DI JALAN JALAN JAPAN KIP MALL BANGI! 


Okay, meh aku belanja video shopping kat JJJ KIP Mall Bangi :

Aku berjaya grab 1 kitchen set, 3 pasang baju dan 1 pasang kasut. Total RM 130 je. Seronok! Tak sabar nak datang lagi minggu depan nak cari barang-barang aku pulak. Hehe.

____

Kualiti Barangan Di Jalan-Jalan Japan

Kalau beli barang pre-loved kat JJJ ni, korang jangan lah risau ya. Sebab semua barang telah undergo a hot steaming process and cleaning. 

Teliti ya! 

So korang tunggu apa lagi? Mana penggemar barang bundle dan pre-loved sini memang tempat paling sesuai berkampung. 

Jom terjah Jalan-Jalan Japan di Cawangan yang berhampiran! 

Details di SINI ya. 

Facebook : https://www.facebook.com/JalanJalanJapan.Malaysia/

Business Hours:
We are open EVERYDAY including public holidays.
Our business hours is: 10.00 am - 10.00 pm



You May Also Like

1 Comments

Jom komen.

Total Pageviews