#FaveBrekkie Bersama Dutch Lady Pure Farm | Tutorial Membeli Susu Dutch Lady?

by - November 11, 2018




Hi korang! Amacam? Cukup panjang ke tajuk? Kalau tajuk tu boleh panjang lagi, nak buat karangan je terus. Nasib baik masih waras. 


Okay, ini adalah post ke-5 aku untuk Dutch Lady Breakfast Challenge. Which this gonna be my last post and today’s theme is #FaveBrekkie. Kalau tanya aku, breakfast akan jadi best bila kita breakfast dengan orang yang kita sayang, tentunya family. Usually bila weekend kami tak buat apa-apa, kami akan pergi jogging kat tasek depan rumah, lepas tu akan terus pergi beli sandwich dan tapau Susu Dutch Lady kat petrol kiosk lalu apa lagi,  makan lah. 



Fave Brekkie semestinya italian bread + chicken teriyaki dengan Dutch Lady Chocolate Pure Farm! 

Sebelum order sandwich mari ikuti tutorial membeli susu Dutch Lady? HAHAHA TAKDE TUTORIAL LAIN KE 



Berfikir sejenak berapa kotak nak beli. Pastikan pandangan mata tidak tembus sampai belakang. Fokus kepada pembelian fokus kepada pembelian. 



Satu tak cukup nih. Kira kejap dengan jari satu untuk suami, empat belas untuk anak, satu untuk mak di kampung, dua untuk jiran sebelah. Eh semalam jiran kasi kuih ketayap empat ketul, takkan nak kasi susu Dutch Lady je okay sambung kira sampai malam. 



Dah habis kira ke belum




Okay dah buat keputusan ke? Last-last beli tiga. Satu coklat, satu coffee, satu fresh milk eeeeeee fikir sampai 5 jam! 



PASTU. 


Aqilah is Dutch Lady baby sebab since 2 tahun minum fresh milk Dutch Lady sebab Mummy selalu buat study dan rujuk dengan kawan-kawan doktor Mummy. Semua cakap after 2 years, its good to give the kids fresh milk rather than formula. Masa ni jugak Mummy akan train Aqilah makan. So disamping dapat Calcium, dan vitamin dari susu Dutch Lady, Aqilah akan dapat zat-zat dari real food yang dia makan. 

Bila nak keluar paling senang sebab fresh milk Dutch Lady ada kat semua tempat sesuai lah untuk Mummy ko yang pemalas tak suka bawak bekal banyak-banyak dari rumah ke apa semua akan beli on the go :’) 

Aqilah stop formula milk betul-betul masa dia 2 tahun. Masa tu Mummy berpura-pura yang botol susu dia hilang. So dia kena redha minum Fresh Milk dalam cawan, tak sangka Aqilah seorang yang redha nak menerima kenyataan yang telah tertulis untuknya. 




Coffee Dutch Lady Pure Farm untuk Abi :-* 



Tumpang tanya, bila masa susu boleh jadi telepon 




Okay Aqilah tidak bekerjasama JANGAN NAK PAW MUMMY BELI SMIGGLE DAH PASNI 




Oh this explains much of my #FaveBrekkie. A good #StrongStart with the Loveeeeeeeed ones! 

(Aqilah tak payah fefeeling model posing angkat ketiak)

——————————


Previous Dutch Lady Breakfast Challenge

Okay kat bawah, aku letak jugak link instagram untuk 1st sampai 4th #DutchLadyBreakfastChallenge. Ive had so much fun doing this challenge of course! 


Day 1




DAY 1 _ Alhamdulillah. No monday blues! Great monday indeed! Pagi-pagi dapat call kata ada delivery dari Dutch Lady. I received my Nasi Lemak and 2 pcs 1Liter Dutch Lady Milk thank you @dutchladymy 😍 _ Serious masa dapat ni excited sangat. Sebab my breakfast is never complete without a cup of Dutch Lady milk. Lepas dapat minum baru rasa segar nak buat kerja HOW DO I LIVE WITHOUT YOU 😭 _ Dalam banyak-banyak brand susu, memang suka Dutch Lady sebab rasa susu yang lebih segar dan sedap! My daughter would love to see this once she got back from her school this evening. Masa pregnantkan Aqilah, hari-hari Mummy minum. So bila dia dah besar, dia pun automatic suka susu ni ❤️ _ Dutch Lady. Ini pilihanku 💯 _ #dutchladymy #strongstart #dutchladybreakfastchallenge #cadangamakan #nasilemak
A post shared by Norhana Rosmida (@hannamaruku) on

#QuickGrab


Day 2 




#QuickGrab


Day 3




A post shared by Norhana Rosmida (@hannamaruku) on

#EasyFeast


Day 4


#FaveBrekkie

///////


#DutchLadyBreakfastChallenge
#StrongStart
#DutchLadyMy

Untuk sebarang maklumat lanjut mengenai Dutch Lady,

korang boleh layari Website Rasmi Dutch Lady

 atau

Laman Facebook Rasmi Dutch Lady Malaysia 

Dutch Lady PureFarm 
Kekal setiap generasi. 
Dah 140 tahun tau, Dutch Lady dah pakar dah terhebat dalam penghasilan susu paling berkualiti dari ternakan lembu di ladang yang terbaik! 




You May Also Like

0 Comments

Jom komen.

Total Pageviews