Panggil aku Melah. Sebab ada ah ah.

by - August 18, 2010






Adakah korang masih ingat kepada cerita
Norhana Rosiah? Ha. Entry yang aku cerita pasal orang orang kreatif yang dah bagi nama nama cute kat aku. Sejak entry tu, Fatul asyik panggil aku Somida. Housemate aku asyik panggil aku Osmida. Osmida takpe. Tapi jangan panggil aku ROS sumpah aku geli la bodoh.





Jadi, semalam aku masuk kelas lecturer aku yang panggil aku Norhana Rosiah. Dia lecturer English. Seorang cina bernama Miss Ong. Dia best gila sebab setiap kelas dia akan bagi movie movie baru yang dia dah download. Kadang kadang dia tak sedar yang setengah jam dari kelas tu, dia habiskan masa untuk review movie. Memang peminat movie yang tegar. Selain bagi movie, Miss Ong selalu bagi personality test. Acah je. Bukan selalu. Padahal baru sekali. HAA. Personality test tu boleh tau, kau suka boyfriend / girlfriend yang macam mana. Ok pasal tu, nanti aku post kat next entry. Jeng jeng jeng.





Ada satu hari dalam kelas tu, masa Miss Ong dok ajar grammar report writing kat depan, dia pakai example satu nama yang dia ambik dari attendance. Dia pakai nama Amirah. Masalahnye, Amirah tak datang pun masa kelas tu. Tapi dia dok sebut sebut Amirah, lepas tu asyik pandang muka aku. Aku pun dah terkial kial, apahal yang dia dok pandang aku, pastu asyik sebut, RIGHT OR NOT AMIRAH? Bersungguh sungguh betul dia memang ingat aku Amirah. Aku dah jadi confuse nak angguk ke tak, sebab nama aku bukan Amirah. Tsk, apa la Miss ni, asal ada ah ah kat belakang, mesti nama aku. +_+





Lepas tu, pagi semalam dalam kelas, Miss Ong panggil nama sorang sorang dalam attendance. Memang sungguh aku berdebar debar bila turn dia nak panggil nama aku.
NOR….HA…NA……AYYA VERY HARD TO PRONOUNCE LA. NOR….HAAA…NAAA…ROOOOO….
Lantas satu kelas menyampuk, MISS! NORHANA ROSIAH! NORHANA ROSIAH!



Ceh. Anak beruang btoi. Semua dah merestui ke apa tah nama aku jadi Norhana Rosiah. Aku tampaq sekoq sekoq kot besepai satg.


Ke tulisan aku macam bahasa urdu weh, susah nak faham. T__T




Memang mustahil betul MIDA boleh jadi SIAH. Oh dan sekarang, Amirah.




You May Also Like

15 Comments

  1. acececeh. amirah wannabe!

    ReplyDelete
  2. padahal sume salah kau tak dtg. ttbe aku kena ganti jadi amirah. bek rosiah. lagi glemer.

    ReplyDelete
  3. salah aku ke?
    aceceh x pe ah janji aku lagi famous dari kau ! kah kah

    ReplyDelete
  4. eh mmg lgsg tak de kaitan ya dgn da. amirah amirah

    ReplyDelete
  5. anuar fariz : nama baru. comel kan. :P

    ReplyDelete
  6. cimut munniey : hye melah di sini. -_-"

    ReplyDelete
  7. i call you Peah.. sbb ada ah ah..

    ReplyDelete
  8. faiz : diam la meon..bwek!

    razman : sumpah aku dah agak kau akan tulis camtu man..

    ReplyDelete
  9. nama kao mmg tak penah x jd issue.
    mencapub je keje kao dimane saje..
    hehexx..
    love u maruku :)

    ReplyDelete
  10. haha lebiu toooo diana chillalalala :D

    ReplyDelete

Jom komen.

Total Pageviews